Runas,
zemapziņa.
Apzinātā un neapzinātā pasaule, jeb mūsu prāta un dvēseles iekšējās dimensijas, ir kā divas monētas puses. Katrai ir sava nozīme, bet tās savstarpēji savijas un ietekmē mūsu dzīvi. Apziņa ir mūsu ikdienas pieredzes līmenis – tas, ko redzam, dzirdam un domājam. Savukārt neapzinātā pasaule jeb zemapziņa glabā mūsu dziļākās atmiņas, emocionālās reakcijas un neapzinātos uzvedības modeļus. Zemapziņa ir kā dziļa, neredzama aka, kas sevī glabā ne tikai šīs dzīves pieredzi, bet arī daudz plašāku un noslēpumaināku informāciju. Tā ir mūžīga informācijas krātuve, kas iesniedzas daudz dziļāk nekā mūsu piedzimšana. Zemazpziņā glabājas arī pieredzes, kas uzkrājušās pirms mūsu pašreizējās dzīves – dzimtas pieredze un pat iepriekšējo dzīvju nospiedumi. Zemapziņa bieži vien pārņem dzimtas ieradumus, pārliecības un pat neatrisinātos konfliktus, kas tiek nodoti no paaudzes paaudzē. Šīs “mantotās” pieredzes ietekmē mūs līdzīgi kā ģimenes fiziskās pazīmes vai slimības. Ja dzimtā bijušas dziļas traumas, šie nospiedumi zemapziņā var ietekmēt mūsu emocionālo stāvokli, radot izjūtas, kas šķiet bez redzama iemesla. Piemēram, cilvēkam var būt nepamatots baiļu vai trauksmes sajūta, kas var būt “mantojums” no senču piedzīvotām krīzēm vai grūtībām
Tāpat arī iepriekšējo dzīvju pieredzes var atstāt savus nospiedumus mūsu zemapziņā. Dažos gadījumos cilvēki izjūt neizskaidrojamu pievilkšanos noteiktām vietām, interesēm vai nodarbēm, kas šķiet it kā pazīstamas, pat ja tās dzīvē nekad nav piedzīvotas. Tas tiek skaidrots kā iepriekšējo dzīvju atmiņas, kas, kaut arī dziļi apslēptas, tomēr turpina dzīvot un ietekmēt mūsu apziņu un lēmumus.
Turklāt mūsu zemapziņu var ietekmēt arī ārēja enerģētiska iedarbība vai maģiska prakse, kas vērsta pret mums. Dažādu enerģiju klātbūtne var radīt izmaiņas mūsu emocionālajā stāvoklī vai pat fiziskajā pašsajūtā, lai gan mēs ne vienmēr apzināmies šīs ietekmes avotu. Piemēram, negatīva enerģētiska ietekme, kas var nākt no citu cilvēku vārdiem vai domām, var veidot psiholoģiskus blokus, kas vēlāk manifestējas kā šķēršļi mūsu dzīvē. Šādā gadījumā cilvēks var būt nomākts vai sastapties ar neveiksmēm, kuras viņam šķiet neizskaidrojamas.
Atbrīvošanās no it kā sargājošā, bet patreizējā dzīvē nevēlamā dzimtas mantojuma vai iepriekšējo dzīvju nospiedumiem, kā arī aizsardzība pret ārēju enerģētisku ietekmi var būt iespējama, praktizējot dažādas garīgās metodes. Sistēmiskie sakārtojumi , dažādas citas sistēmfenomenoloģijas Lauka prakses kas notiek Lauka Klubā var palīdzēt transformēt šos ierakstus un pārveidot zemapziņu. Tas ir ceļš uz iekšējo brīvību, kas ļauj mums dzīvot patiesi savu dzīvi, nevis iet pagātnes nospiedumu pavadā..
Kad mēs sākam dzīvot apzinātā saskaņā ar savu būtību, apzinoties un dziedinot zemapziņā esošos ierakstus, dzīve sāk plūst vieglāk. Pārvarot šo neredzamo ietekmi, mēs iegūstam iespēju izvēlēties dzīves ceļu ar skaidru apziņu un mērķtiecību. Tas ir kā uzplaukums, kurā mēs apzināti ieelpojam savu īsto būtību, atsakoties no veco nospiedumu ēnām un piepildot dzīvi ar gaismu un mīlestību.
Projekcija.
Vecāku projekciju tēma mūsu attiecībās ir psiholoģisks fenomens. Lielākā daļa no mums dzīvo ar domu, ka izvēlējāmies partnerus tāpēc, ka mūs piesaistīja viņu humors, asprātība vai kopējās intereses. Bet ironija ir tajā, ka ļoti bieži mūsu partneris neapzināti kļūst par mūsu vecāku "atveidu". Šis process, ko psiholoģijā dēvē par projekciju, ir senas, bērnībā izveidotas emocijas, kas nemanot izslīd uz skatuves pie ikdienas sadzīves drāmām. Bērnībā mēs uzkrājām visādus labus un ne tik labus priekšstatus par attiecībām un aprūpi, kas vēlāk pārtop par nevainīgu ekspektāciju – vai mūsu partneris šo tēlu piepildīs?
Astoņi vārti.
Kurš svētku variants tuvāks ?
Jaudīgs vakars.
Toksiskie ?!?
Mūsdienu pasaulē, kas piedzīvo straujas pārmaiņas, tehnoloģiju attīstību un nemitīgu informācijas plūsmu, cilvēka iekšējā pasaule bieži ir apjukuma, trauksmes un neziņas pārņemta. Globalizācija un zināšanu apmaiņa starp dažādām kultūrām ir atklājusi milzīgu daudzumu filozofisku mācību un garīgu tradīciju, kas katra savā laikā un telpā ir sniegušas atbildes uz cilvēka lielajiem jautājumiem. Senatnes gudrība, sākot ar grieķu filozofiem un beidzot ar Austrumu mistiķiem, sniedz mūžīgas atziņas, kas arī šodien var palīdzēt cilvēkam orientēties dzīves sarežģītībā.
Tomēr bieži vien šīs senās mācības tiek izprastas kā atsevišķi domāšanas virzieni, kas pastāv neatkarīgi viens no otra, šķietami nesavienojami. Mūsdienu cilvēkam, meklējot mieru un jēgu, var būt grūti izvēlēties vienu ceļu, jo katram no tiem ir savas unikālās stiprās puses un arī trūkumi. Taču šodienas pasaulē mēs varam izmantot globālo pieeju, lai radītu jaunu sintezētu filozofiju, kas apvienotu dažādu mācību stiprākos elementus. Šajā laikmetā, kurā robežas starp valstīm, kultūrām un filozofiskām tradīcijām kļūst plūstošas, mēs esam unikālā pozīcijā apvienot šīs atziņas jaunā un integrētā konceptijā, kas balstīta uz iekšējo līdzsvaru.
Šo jauno pieeju varētu saukt par "Apzināto līdzsvaru" – ceļu, kas apvieno stoicisma paškontroli un tikumu, budisma nepieķeršanās un apzinātības praksi, kā arī eksistenciālisma brīvību veidot savu jēgu. Apzinātais līdzsvars piedāvā iespēju dzīvot saskaņā ar modernās dzīves realitātēm, vienlaikus nezaudējot saikni ar mūžīgajiem garīgajiem principiem. Tā nav vienkārši filozofiska teorija, bet gan praktiska pieeja, kas palīdz cilvēkam rast skaidrību un mieru gan ikdienas izaicinājumos, gan eksistenciālos jautājumos.
Šī konceptija piedāvā ceļu uz iekšējo stabilitāti un harmoniju, neskatoties uz ārējiem satricinājumiem, un tādējādi veido atbildi uz daudziem šodienas cilvēka jautājumiem: Kā atrast jēgu pasaulē, kas ir nepārtraukti mainīga? Kā saglabāt iekšēju mieru neskaidrību un haosa vidū? Apzinātais līdzsvars atbild uz šiem jautājumiem, sniedzot jaunu, globālu un integrētu skatījumu uz cilvēka dzīvi un pasauli.
Apzinātais līdzsvars ir kā smalks virves gājiens starp realitāti un garīgumu. Tas aicina būt klātesošam tagadnē, bet nepievienot tai lieku nozīmi. Šajā klātbūtnē ir miers, jo cilvēks apzinās, ka visa pasaule ir tikai enerģijas plūsma, kurai viņš var pieskarties, bet nekad to pilnībā neiegūt.
Dzīvojot šajā filozofijā, cilvēks pieņem neizbēgamās pārmaiņas, taču viņa paša būtība ir nemainīgs centrs, kas savieno viņu ar lielāku kosmisko kārtību. Tas dod spēku un mieru grūtību brīžos un iedvesmo rīkoties ar skaidru apziņu.
Līdzsvara būtība ir mierīgā apzinātībā – sapratnē, ka viss ir pārejošs, bet katrs mirklis ir vērtīgs. Tā nav pasivitāte, bet gan aktīva piedalīšanās dzīves ritmos, neļaujot tiem noteikt cilvēka vērtību.
Šī konceptija ved uz iekšēju harmoniju, kurā prāts, dvēsele un rīcība darbojas saskaņā. Tā ir dzīvošana ar dziļu iekšējo mieru, zinot, ka gan pasaules mainīgums, gan indivīda brīvība ir daļa no vienotās pasaules kārtības.
Reinkarnācijas ceļojumi.
Meditācijas tehnika iepriekšējo dzīvi atklāšanai
Sagatavošanās:
Izvēlies klusumu: Atradi mierīgu vietu, kur tevi netraucēs.
Iestatīšanas laiks: Ieteicams veltīt meditācijai vismaz 20-30 minūtes.
Elpošana un relaksācija:
Sēdi vai guļi ērti, aizver acis un sākotnēji koncentrējies uz savu elpošanu.
Lēnām ieelpo caur degunu, turēts uz brīdi, un izelpo caur muti. Atkārto šo procesu vairākas reizes, līdz jūties pilnīgi relaksējies.
Elpošana:
Sāc ar lēnu, dziļu elpošanu. Ieelpo caur degunu, turēts uz brīdi, un izelpo caur muti.
Turpini šo elpošanas ritmu, līdz jūties mierīgi.
Apzināšanās:
Kājas: Sāc ar kājām. Veltiet uzmanību katrai kājas daļai – pirkstiem, pēdām, potītēm. Iedomājies, kā tās atslābinās.
Kāju muskuļi: Lēnām pārej uz teļiem un ciskām. Apzinies, kā šie muskuļi atbrīvojas.
Vēdera zona: Veltiet uzmanību vēderam. Sajūti, kā tas paceljas un krīt ar katru ieelpu un izelpu.
Krūšu kurvis: Pārej uz krūšu kurvi. Sajūti, kā gaisma ieplūst tavā krūtī ar katru ieelpu un kā spriedze iznīkst ar katru izelpu.
Rokas: Veltiet uzmanību rokām – plaukstām, pirkstiem, elkoņiem. Sajūti, kā tās kļūst smagākas un atslābinās.
Pleci un kakls: Pārej uz pleciem un kaklu. Iedomājies, kā spriedze no šīm vietām izzūd.
Seja: Pēdējais solis ir pievērst uzmanību sejai. Apzinies, kā zoda, lūpas, vaigi un pieres muskuļi atslābinās.
Vispārēja relaksācija:
Kad esi apzinājies un atslābinājis katru ķermeņa daļu, iedomājies, ka tu esi apņemts ar siltu, nomierinošu gaismu. Šī gaisma izplatās visā tavā ķermenī, sniedzot mieru un atvieglojumu.
Vizualizācija:
Vizualizē, kā ap tevi sāk veidoties tunelis vai ceļš, kas ved uz pagātni.
Ceļojuma sākums:
Iedomājies, ka ej pa šo ceļu. Apzināti lūdz, lai tavs iekšējais gudrības avots parādītu to iepriekšējo dzīvi, kurā biji visviedākais.
Kad jūti, ka esi nonācis pareizajā vietā, lūdz, lai parādās attēli, sajūtas vai stāsti no šīs dzīves.
Pieredzes apzināšanās:
Esi atvērts visam, kas parādās. Nepiespied sevi interpretēt, vienkārši novēro un pieraksti visu, kas nāk prātā.
Iespējams, tu redzēsi ainas, sajūtas, cilvēkus vai vietas, kas saistītas ar tavu viedumu.
Atgriešanās:
Kad esi pabeidzis ceļojumu, pateicini sev par šo pieredzi.
Lēnām atgriezies pie savas elpošanas, iztēlojoties, kā tu pārvietojies atpakaļ pa tuneli vai ceļu.
Kad esi gatavs, lēnām atver acis un atgriezies šeit un tagad.
Pārdomas:
Ņem laiku, lai pierakstītu savas sajūtas un pieredzes pēc meditācijas. Tas var palīdzēt labāk saprast, ko esi ieguvis no šīs meditācijas
Holodinamika
Meditācija: Satikšanās ar Iekšējo Bērnu
Subpersonas un MAK
Karlos Kastaņeda
Kapitālisma sistēma.
Pārdomas pēc vienas sarunas.
Reja Bredberija grāmatā "451 grāds pēc Fārenheita" ugunsdzēsēju profesija ir radikāli mainījusies. Tradicionāli ugunsdzēsēji dzēšs ugunsgrēkus, taču šajā distopiskajā pasaulē viņu galvenais uzdevums ir dedzināt grāmatas. Sabiedrībā grāmatas ir aizliegtas, jo tās tiek uzskatītas par bīstamām – tās veicina neatkarīgu domāšanu un emocijas, kas var izraisīt haosu. Ugunsdzēsēji tā vietā, lai novērstu ugunsgrēkus, patiesībā dedzina jebkādu literatūru, lai kontrolētu sabiedrību un uzturētu tās atkarību no valdības noteiktās realitātes.
Gara Pavadonu kurss.
Vinija Pūka tēlu psiholoģiska analīze no Freida viedokļa:
Vinija Pūka tēlu psiholoģiska analīze no Freida viedokļa:
1. Vinijs Pūks – "id" jeb instinktīvā, primārā daļa
Vinijs Pūks simbolizē "id", kas ir psihes daļa, kura tiek vadīta pēc principa "gribu tūlīt un tagad". Vinijs Pūks dzīvo, sekojot savām bāziskajām vēlmēm un instinktiem – galvenokārt, savām vēlēšanām pēc ēdiena, it īpaši medus. Viņam ir nepārtraukti jārīkojas, lai apmierinātu šīs vēlmes, un viņš nedomā tālāk par tiešo ieguvumu. Pūkam ir grūti atlikt apmierinājumu vai izprast ilgtermiņa sekas. Viņa domāšana ir vienkārša un rotaļīga, raksturīga "id" primārajam instinktam pēc baudas un izvairīšanās no neērtībām.
No Freida viedokļa Pūks pārstāv cilvēka instinktīvās vēlmes un vajadzības, kuras nepakļaujas racionālai domāšanai vai morāliem principiem. Pūka rīcību bieži vada viņa tūlītējie instinkti un vēlmes, piemēram, alkas pēc medus, bez pārdomām par nākotnes sekām.
2. Trusis – "ego" jeb racionālā, pielāgotā daļa
Trusis attēlo "ego", kas darbojas kā starpnieks starp cilvēka instinktīvajām vēlmēm (id) un realitāti. Trusis ir pragmatisks, racionāls un ļoti organizēts, bieži mēģinot ieviest kārtību situācijās, kurās citi tēli ir neapdomīgi vai spontāni. Viņš ir izteikti strukturēts un cenšas risināt problēmas, vadoties pēc realitātes principa, lai apmierinātu savas vēlmes reālajā pasaulē, nevis tikai fantāzijā.
Freida teorijā "ego" kalpo kā starpnieks starp "id" vēlmēm un ārējās pasaules ierobežojumiem. Trusis šajā ziņā pārstāv to cilvēka psihes daļu, kas cenšas līdzsvarot iekšējos impulsus ar ārējām prasībām un realitāti.
3. Kangas kungs (Ēzelītis Īā) – "superego" jeb morāles un pašpārbaudes daļa
Īā, pesimistiskais un kritiskais tēls, pārstāv "superego", kas atspoguļo sabiedrības normas, vērtības un morāles prasības. Īā bieži izsaka kritiku par citu varoņu uzvedību un ir pastāvīgi norūpējies par to, ka kaut kas var noiet greizi. Viņš pārstāv pašpārbaudes mehānismu, kas nepārtraukti analizē un novērtē, vai rīcība ir atbilstoša sabiedrības normām un vērtībām.
No Freida viedokļa "superego" ir iekšējā balss, kas darbojas kā morāles un ētikas pārstāvis. Īā, ar savu pesimistisko un kritisko dabu, simbolizē to cilvēka psihes daļu, kas ir pašvērtējoša un bieži vien liek cilvēkam justies neadekvātam vai vainīgam, ja tas nespēj sasniegt noteiktos standartus.
4. Tīģeris – impulsīvais un enerģiskais "id"
Tīģeris ir vēl viena "id" izpausme, tomēr atšķirībā no Pūka, viņa vēlmes nav tik ļoti saistītas ar baudu, bet gan ar impulsīvu, enerģisku un bieži vien nekontrolējamu uzvedību. Tīģeris ir pilnībā pārņemts ar savām emocijām un tieksmēm, viņš bieži vien neapdomā savu rīcību un sekas, bet vienkārši ļaujas impulsiem. Viņš simbolizē to cilvēka daļu, kas vēlas tūlītēju darbību un izklaidi, neatkarīgi no citiem faktoriem.
Šis tēls atspoguļo enerģijas pārpilnību un impulsīvo "id" daļu, kas nepakļaujas nekādiem ierobežojumiem vai noteikumiem, un vienkārši meklē izpausmi.
5. Pūce – gudrības un autoritātes "superego"
Pūce simbolizē vēl vienu "superego" aspektu – autoritāti un zināšanas. Viņš ir tas tēls, kurš izpaužas kā intelektuālais morāles aizbildnis, bieži piedāvājot padomus un izlikdamies par viszinošu. Lai gan viņš ne vienmēr ir pilnībā kompetents, Pūce iemieso gudrības un zināšanu tēlu, kas cenšas sniegt morāles vadību pārējiem tēliem.
No Freida viedokļa Pūce pārstāv "superego" ētisko un intelektuālo daļu, kas mēģina uzturēt morālo kārtību un ievērot sabiedrībā pieņemtās vērtības. Viņš ir morāles balss, kas piedāvā vadlīnijas, kā rīkoties saskaņā ar sociālajiem standartiem.
6. Kristofers Robins – līdzsvarojošais "ego"
Kristofers Robins, kurš uztur kontaktu ar visiem meža iemītniekiem, pārstāv līdzsvarotu ego. Viņš ir gan racionāls, gan saprotošs un iedziļinās katra varoņa vajadzībās. Kristofers ir tā psihes daļa, kas koordinē "id", "ego" un "superego" mijiedarbību. Viņš izstaro rūpes, empātiju un līdzsvaru, bieži vien palīdzot atrisināt situācijas un konfliktus starp citiem tēliem.
Kristofers Robins Freida modelī var tikt uzskatīts par apvienojošo spēku, kas uztur harmoniju starp dažādām personības daļām. Viņš apvieno bērnišķīgo nevainību un vēlmi pēc piedzīvojumiem ar pieaugušā atbildību un izpratni par sabiedrības normām un vērtībām.
Secinājums:
Freida psihoanalīzes teorijā katrs "Vinija Pūka" pasakas tēls pārstāv kādu no psihes sastāvdaļām. Pūks un Tīģeris iemieso "id" – primitīvās un instinktīvās vēlmes, kas tiecas pēc tūlītējas baudas. Trusis un Kristofers Robins darbojas kā "ego" – realitātes pārstāvji, kas līdzsvaro vēlmes un ierobežojumus. Īā un Pūce simbolizē "superego" – morāli, normatīvu ētiku un pašpārbaudi, kas cenšas kontrolēt instinktīvos impulsus.
Šī tēlu struktūra veido dinamisku cilvēka psihes modeli, kur dažādi instinkti, racionalitāte un morāle saskaras, veidojot cilvēka apziņas dažādos aspektus.